Pilvipalveluita tarjoaessaan organisaatiolla tulee olla suunnitellut prosessit tai menettelyt:
Organisaatio listaa relevantit viranomaistoimijat, joihin on tärkeää pitää aktiivisesti yhteyttä sekä tarvittaessa saada yhteys nopeasti. Näitä viranomaisia ovat mm. kansallisia lakeja toimeenpanevat sekä valvontaa toteuttavat viranomaiset.
Relevantteihin viranomaisiin olisi määriteltävä selkeä yhteyshenkilö, joka toimii yhteyspisteenä organisaatioon.
Organisaatio koordinoi, miten suhteita yleisöön hoidetaan ottamalla käyttöön jäsennelty ulkosuhteiden ja yleisön hallintaprosessi. Organisaatio nimeää oman ulkosuhteista vastaavan henkilön hoitamaan kaikki mediavuorovaikutukset, käsittelemään haastattelupyyntöjä, käsittelemään puhelinsoittoja ja sähköpostipyyntöjä sekä varmistamaan, että julkisuuteen suunnattu tieto on organisaation toimintaperiaatteiden mukaista.
Organisaation tulee ylläpitää aktiivisesti yhteyksiä organisaation toimialaan liittyviin sidosryhmiin ja muihin merkittäviin tekijöihin, jotka liittyvät organisaation toimintaan ja turvallisuuteen.
Tavoitteena etenkin:
Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.