Organisaation on pyrittävä jatkuvasti parantamaan tietoturvallisuuden hallintajärjestelmän suorituskykyä. Tapoja parantamiseen pyritään löytämään aktiivisesti - ei ainoastaan auditointien tai selkeiden havaittujen poikkeamien kautta.
Tehtävän omistaja vastaa siitä, että hallintajärjestelmään tehdyt parannukset dokumentoidaan ja jaotellaan toteutettaviksi tehtäviksi, tehtävät toteutetaan suunnitelmien mukaisesti ja niillä aikaansaadut vaikutukset arvioidaan.
Tietoturvahäiriöiden analysoinnista ja ratkaisemisesta saatua tietämystä olisi hyödynnettävä tulevien häiriöiden todennäköisyyden vähentämisessä ja niiden vaikutuksen pienentämisessä.
Organisaatio analysoi säännöllisesti tapahtuneita häiriöitä kokonaisuutena. Tässä prosessissa tutkitaan häiriöiden tyyppiä, määrää ja kustannuksia tavoitteena tunnistaa toistuvia ja vaikutuksiltaan merkittäviä häiriöitä.
Mikäli reagointia vaativia toistuvia häiriöitä tunnistetaan, niiden perusteella: