MIL1 requirements
a. Cybersecurity incident response personnel are identified, and roles are assigned, at least in an ad hoc manner
b. Responses to cybersecurity incidents are executed, at least in an ad hoc manner, to limit impact to the function and restore normal operations
c. Reporting of incidents is performed (for example, internal reporting, ICS-CERT, relevant ISACs), at least in an ad hoc manner
MIL2 requirements
d. Cybersecurity incident response plans that address all phases of the incident lifecycle are established and maintained
e. Cybersecurity incident response is executed according to defined plans and procedures
f. Cybersecurity incident response plans include a communications plan for internal and external stakeholders
g. Cybersecurity incident response plan exercises are conducted periodically and according to defined triggers, such as system changes and external events
h. Cybersecurity incident lessons-learned activities are performed and corrective actions are taken, including updates to the incident response plan
MIL3 requirements
i. Cybersecurity incident root-cause analysis is performed and corrective actions are taken, including updates to the incident response plan
j. Cybersecurity incident responses are coordinated with vendors, law enforcement, and other external entities as appropriate, including support for evidence collection and preservation
k. Cybersecurity incident response personnel participate in joint cybersecurity exercises with other organizations
l. Cybersecurity incident responses leverage and trigger predefined states of operation (SITUATION-3g)
Organisaatio huolehtii siitä, että häiriöhallintaan on nimetty selkeät vastuuhenkilöt, jotka vastaavat esimerkiksi häiriöiden ensimmäisen tason käsittelystä.
Häiriöiden hallinnasta vastaavia henkilöitä on ohjeistettava ja koulutettava, jotta he ymmärtävät organisaation prioriteetit tietoturvahäiriöiden käsittelyssä.
Organisaatio on määritellyt prosessin ja siihen osallistuvan tiimin, jonka avulla tietoturvahäiriöihin reagoidaan pikaisesti ja sopivat jatkotoimet päätetään johdonmukaisesti.
Ensimmäisen tason reagointiprosessissa vähintään:
Häiriötilanteessa viestintää sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien kanssa täytyy toteuttaa häiriöön vastaamissuunnitelman mukaisesti.
Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.