Establish a process to identify devices and software in use at the organisation. One should ideally use automated and centralised tools to detect and monitor devices and software and to determine which software is running on which devices. The inventory should also include ownership, older unsupported products (should be explicitly identified) as well as devices and software not connected to the organisation’s network (e.g. USB devices). More details in 1.2.3 (devices) and 1.2.4 (software).
Organisaation on ylläpidettävä listaa käytetyistä tietojärjestelmistä sekä tietojärjestelmille nimetyistä omistajista. Omistaja vastaa järjestelmän tietojen täydentämisestä sekä mahdollisista muista tietoturvatoimenpiteistä, jotka liittyvät tiiviisti järjestelmään.
Järjestelmiin liittyvä dokumentaatio sisältää mm. seuraavia tietoja:
Laitteet on kirjattava mobiilailaitteiden hallintajärjestelmään, jotta laitteelle saadaan oma tunniste ja hallintaominaisuuksia voidaan käyttää. Uusien laitteiden hankinnan yhteydessä laitteet kirjataan aina mobiilaitteiden hallintajärjestelmään.
Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.