Toimitusketjun turvallisuuskäytännöt on integroitu kyberturvallisuus- ja yritysriskienhallintaohjelmiin, ja niiden suorituskykyä seurataan koko teknologiatuotteiden ja -palvelujen elinkaaren ajan.
Kaikki ulkopuolelta hankitut tuotteet ja palvelut olisi tarkistettava säännöllisesti sen varalta, että ohjelmistoja ja laitteistoja varten tarvitaan korjauksia tai päivityksiä.
Nämä korjaukset tulisi hankkia vain luotetuilta toimittajilta, ja olisi varmistettava, että ylläpidon suorittaa vain hyväksytty toimittajan henkilökunta ja että luvattomat muutokset kielletään.
Näiden tuotteiden ja palveluiden alkuperä, aitous ja eheys on myös vahvistettava ja vaadittava organisaation politiikkojen mukaisesti ja säilytettävä koskemattomana.
Kaikista tietoturvaongelmista tai korjaustarpeista on ilmoitettava viipymättä johtajille ja asianomaisille osapuolille.
Organisaatio sopii ja toteuttaa yhteisen tietoturvariskien hallintamenettelyn ja prosessit sidosryhmien kanssa.
Organisaation tulisi pyrkiä integroimaan kolmannen osapuolen riskien hallinta osaksi oman organisaation yleistä tietoturvariskienhallintaa. Siinä tulisi:
Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.