Sisältökirjasto
NIS2 Latvia
34.(4): Incidentu un draudu paziņojumi pakalpojumu saņēmējiem

Vaatimuksen kuvaus

Nozīmīga kiberincidenta vai nozīmīga kiberapdraudējuma gadījumā subjekts nekavējoties informē savu pakalpojumu saņēmējus, tostarp elektronisko sakaru tīkla vai informācijas sistēmas lietotājus, kurus šāds nozīmīgs kiberincidents vai nozīmīgs kiberapdraudējums varētu skart, par iespējamiem kiberdrošības pasākumiem vai līdzekļiem, ko pakalpojumu saņēmēji var izmantot, lai novērstu kiberincidentu vai mazinātu kiberapdraudējumu. Attiecīgajā gadījumā subjekts pēc saskaņošanas ar kompetento kiberincidentu novēršanas institūciju (informācijas un komunikācijas tehnoloģiju kritiskās infrastruktūras īpašnieks vai tiesiskais valdītājs — arī ar kompetento valsts drošības iestādi) nekavējoties informē savu pakalpojumu saņēmējus arī par nozīmīgu kiberincidentu vai nozīmīgu kiberapdraudējumu, ja vien šādas informācijas izpaušana nerada jauna nozīmīga kiberincidenta risku vai nav citādi pretrunā ar nacionālās drošības interesēm.

Kuinka täyttää vaatimus

Nacionālās kiberdrošības likums (Latvia)

34.(4): Incidentu un draudu paziņojumi pakalpojumu saņēmējiem

Tehtävän nimi
Prioriteetti
Tila
Teema
Politiikka
Muut vaatimukset

Käyttäjien ilmoitusmenettely merkittävien palvelujen toiminnankeskeytysten varalta

Critical
High
Normal
Low
Täysin tehty
Pääosin tehty
Osin tehty
Tekemättä
Häiriöiden hallinta
Häiriöiden hallinta ja ilmoittaminen
3
vaatimusta
Esimerkkejä muista vaatimuksista, joita tämä tehtävä toteuttaa
34.(4): Incidentu un draudu paziņojumi pakalpojumu saņēmējiem
NIS2 Latvia
Näe kaikki liittyvät vaatimukset ja muuta tietoa tehtävän omalta sivulta.
Siirry kohtaan >
Käyttäjien ilmoitusmenettely merkittävien palvelujen toiminnankeskeytysten varalta
1. Tehtävän vaatimuskuvaus

Jos se on tarkoituksenmukaista organisaation tarjoaman palvelun kannalta ja jos tällaisten tietojen paljastaminen ei aiheuta uutta merkittävää tietoturvahäiriön riskiä tai ole muuten ristiriidassa kansallisten turvallisuusetujen kanssa, organisaation olisi ilmoitettava käyttäjilleen viipymättä kaikista merkittävistä häiriöistä, jotka todennäköisesti vaikuttavat kielteisesti kyseisten palvelujen tarjoamiseen.

Häiriö on merkittävä, kun vähintään yksi seuraavista tapahtuu:

  • Häiriö voi aiheuttaa vakavan häiriön palvelujen toiminnassa tai vakavia taloudellisia tappioita palveluntarjoajalle.
  • Häiriö voi aiheuttaa merkittävää aineellista tai aineetonta vahinkoa siihen liittyville henkilöille tai muille organisaatioille.

Palveluiden käyttäjiin vaikuttavista tietoturvauhkista ja suojatoimenpiteistä viestintä

Critical
High
Normal
Low
Täysin tehty
Pääosin tehty
Osin tehty
Tekemättä
Häiriöiden hallinta
Häiriöiden hallinta ja ilmoittaminen
8
vaatimusta
Esimerkkejä muista vaatimuksista, joita tämä tehtävä toteuttaa
23.2: Threat notifications to recipients of services
NIS2
14 §: Poikkeamasta ja kyberuhkasta ilmoittaminen muulle kuin viranomaiselle
Kyberturvallisuuslaki
RS.CO-3: Information is shared consistent with response plans.
CyberFundamentals
4.2.3: Inform relevant stakeholders
NSM ICT-SP
34 § 2°: Notifications de menaces aux bénéficiaires des services
NIS2 Belgium
Näe kaikki liittyvät vaatimukset ja muuta tietoa tehtävän omalta sivulta.
Siirry kohtaan >
Palveluiden käyttäjiin vaikuttavista tietoturvauhkista ja suojatoimenpiteistä viestintä
1. Tehtävän vaatimuskuvaus

Kun organisaation palveluiden käyttäjät ovat mahdollisesti alttiina merkittävälle tietoturvauhkalle, organisaation on viestittävä tästä heille sisältäen kaikki mahdolliset korjaustoimenpiteet, joita käyttäjät voivat itse toteuttaa suojautuakseen uhkaa vastaan.

Kun viestinnän selkeyden kannalta on tarpeen, organisaation on sisällytettävä viestintäänsä myös yleisempää tietoa liittyvästä tietoturvauhkasta.

Politiikkaan sisältyviä tietoturvatehtäviä

Tehtävän nimi
Prioriteetti
Tila
Teema
Politiikka
Muut vaatimukset
No items found.

Autamme täyttämään vaatimukset tehokkaasti Universal cyber compliance language -teknologialla

Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.

Tietoturvakehikoilla on yleensä yhteinen ydin. Kaikki kehikot kattavat perusaiheita, kuten riskienhallinnan, varmuuskopioinnin, haittaohjelmat, henkilöstön tietoisuuden tai käyttöoikeuksien hallinnan omissa osioissaan.
Digiturvamallin "universal cyber compliance language" -teknologia luo teille yksittäisen suunnitelman ja varmistaa, että kehikkojen yhteiset osat tehdään vain kerran. Te voitte keskittyä suunnitelman toteuttamiseen, me automatisoimme compliance-osan - nykyisiä ja tulevia vaatimuksia päin.
Aloita ilmainen kokeilu
Tutustu Digiturvamalliin
Aloita ilmainen kokeilu
Digiturvamallin avulla rakennat tietoturvallisen ja halutut vaatimukset täyttävän organisaation. Halusitko kehittää tietoturvan hallintaa yleisesti, raportoida omasta NIS2-valmiudesta tai hankkia ISO 27001 -sertifioinnin, Digiturvamalli yksinkertaistaa koko prosessia.
AI-pohjaiset parannussuositukset ja käyttäjäystävällinen työkalu varmistavat, että organisaationne voi olla luottavainen vaatimusten täyttymisestä ja keskittyä oman tietoturvan jatkuvaan parantamiseen.
Selkeä suunnitelma vaatimusten täyttämiseen
Aktivoi teille tärkeät vaatimuskehikot ja jalkauta niiden vaatimukset täyttäviä selkeitä toimenpiteitä.
Uskottavat raportit todisteiksi hyvästä tietoturvasta
Etene tehtävien avulla varmistaaksesi turvallisen toiminnan. Luo ammattimaisia ​​raportteja muutamalla napsautuksella.
AI-avusteiset parannussuositukset
Keskity vaikuttavimpiin parannuksiin Digiturvamallin suositusten avulla.