1. The financial entities referred to in Article 16(1) of Regulation (EU) 2022/2554 shall develop, document, and implement an ICT project management procedure and shall specify the roles and responsibilities for its implementation. That procedure shall cover all stages of the ICT projects from their initiation to their closure.
2. The financial entities referred to in paragraph 1 shall develop, document, and implement an ICT change management procedure to ensure that all changes to ICT systems are recorded, tested, assessed, approved, implemented, and verified in a controlled manner and with the adequate safeguards to preserve the financial entity’s digital operational resilience.
The organization must develop, document, and implement an ICT project management procedure. It should take into account:
Riittämätön muutosten hallinta on yleinen syy tietojenkäsittelypalvelujen toiminta- ja turvallisuushäiriöille.
Organisaation on dokumentoitava muutostenhallintaprosessi, jota on noudatettava aina tehtäessä merkittäviä tietoturvallisuuten vaikuttavia muutoksia itse kehitettyihin digipalveluihin tai muihin tietojenkäsittelypalveluihin. Prosessi sisältää vaatimukset mm. seuraaville asioille:
Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.