The organization shall centralize and coordinate how information is disseminated and
manage how the organization is presented to the public.
Guidance
Public relations management may include, for example, managing media interactions, coordinating and logging all requests for interviews, handling and ‘triaging’ phone calls and e-mail requests, matching media requests with appropriate and available internal experts who are ready to be interviewed, screening all of information provided to the media, ensuring personnel are familiar with public relations and privacy policies.
A Public Relations Officer shall be assigned.
Guidance
The Public Relations Officer should consider the use of pre-define external contacts
(e.g. press, regulators, interest groups).
Organisaatio koordinoi, miten suhteita yleisöön hoidetaan ottamalla käyttöön jäsennelty ulkosuhteiden ja yleisön hallintaprosessi. Organisaatio nimeää oman ulkosuhteista vastaavan henkilön hoitamaan kaikki mediavuorovaikutukset, käsittelemään haastattelupyyntöjä, käsittelemään puhelinsoittoja ja sähköpostipyyntöjä sekä varmistamaan, että julkisuuteen suunnattu tieto on organisaation toimintaperiaatteiden mukaista.
Organisaatio listaa relevantit viranomaistoimijat, joihin on tärkeää pitää aktiivisesti yhteyttä sekä tarvittaessa saada yhteys nopeasti. Näitä viranomaisia ovat mm. kansallisia lakeja toimeenpanevat sekä valvontaa toteuttavat viranomaiset.
Relevantteihin viranomaisiin olisi määriteltävä selkeä yhteyshenkilö, joka toimii yhteyspisteenä organisaatioon.
Pilvipalveluita tarjoaessaan organisaatiolla tulee olla suunnitellut prosessit tai menettelyt:
Organisaation tulee ylläpitää aktiivisesti yhteyksiä organisaation toimialaan liittyviin sidosryhmiin ja muihin merkittäviin tekijöihin, jotka liittyvät organisaation toimintaan ja turvallisuuteen.
Tavoitteena etenkin:
Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.