17.8.2021
Toimme asiakkaiden toiveista mukaan toisen version asiakirjajulkisuuskuvauksesta, jossa kuvauksen luokittelu ei ala palvelualue, vaan päätietovarantolähtöisesti.
Löydät tämän raporttipohjan tutusta Tiedonhallintalain raporttilistauksesta.
16.8.2021
Kaikki tehtävät -näkymästä hahmotat nyt mm. tehtävän liitynnät eri vaatimuskehikkojen vaatimuksiin. Tämän avulla voit mm. tunnistaa tehtäviä, joiden avulla vaatimustenmukaisuus useiden kehikkojen suhteen kasvaa ja muutenkin viestiä tehtävien tärkeydestä muulle tiimille.
Toimme mukaan myös pikanäkymät, joiden kautta voit nopeasti nähdä ns. ongelmalliset tehtävät, jotka ovat joko erääntyneet tai odottavat tarkistusta tehtävän omistajalta.
12.8.2021
Tietyissä dokumentaatiolistoissa voit nyt kerralla luoda ison listan kohteita haluamillasi nimillä.
30.6.2021
Visuaalista raporttia voi nyt katsella myös yhden toimintaprosessin näkökulmasta. Hyödyllistä etenkin, jos sisältöä on paljon.
Lisää kehitystä ja uusia versioita visuaalisista raporteista on tulossa lähi kuukausina.
28.6.2021
Nostimme tehtäviä paremmin esille prioriteettijärjestyksessä teeman (esim. Järjestelmien hallinta) etusivulla.
Oikea laita näyttää nyt myös paremmin erilaisen dokumentaation ja ohjeiden määriä sekä "valmiusasteita".
11.6.2021
Pyrimme käyttämään selkeämpää asettelua, tuttuja lomaketyylejä sekä hieman isompia fontteja, jotta Digiturvamallin dokumentaatiokortti olisi tutun näköinen myös niille käyttäjille, jotka käyvät palvelussa vain harvoin päivittämässä tiettyä vastuullaan olevaa kohdetta.
Kortille on tehty vain visuaalisia muutoksia. Käyttökokemus on muuten muuttumaton.
10.6.2021
Digiturvamalli toimii nykyään myös saksaksi ja lisää kieliä on tulossa mukaan. Kieliversiot tuodaan aluksi mukaan beta-tilassa, jonka kautta halukkaat aktiiviset käyttäjät voivat ilmoittaa ja korjata epäselviä käännöksiä.
Ole meihin yhteydessä suoraan Digiturvamallin kautta, mikäli haluat osallistua jonkin käännöksen parantamiseen. Palkitsemme sinut vaivannäöstä. 🙂
18.5.2021
Julkaisimme parannuksia henkilöstön digiturvaosaamisen varmistamiseen, jotka näkyvät Ohjekirja-näkymän laajentumisena:
Nämä ominaisuudet tulevat olemaan valinnaisia, eli ne voi ottaa käyttöön itse halutessaan kohdasta Organisaation työpöytä -> Asetukset -> Työntekijöiden koulutus Ohjekirja-näkymässä. Uudet ominaisuudet eivät automaattisesti hyppää päälle, vaan oletuksena ohjekirja toimii edelleen suoraviivaisesti ohjeiden hyväksyntään.
11.5.2021
Kaikkien sosiaali- ja terveydenhuollon palvelunantajien on laadittava tietosuojan, tietoturvallisuuden ja tietojärjestelmien käytön omavalvontasuunnitelma. THL julkaisi vuonna 2020 uuden mallin tietoturvallisuuden ja tietosuojan omavalvontasuunnitelmasta. Omavalvontasuunnitelma tukee sote-palveluntuottajia tietoturvallisuuden ja tietosuojan suunnittelussa.
Digiturvamallissa voi nyt työskennellä myös tämän vaatimuskehikon näkökulmasta. Tällöin korostuvat mm.
9.5.2021
Esimerkkikuvauksen tarkoituksena on antaa tarkempaa ideaa siitä, kuinka jonkin tehtävän voisi oman organisaation toiminnassa jalkauttaa.
Voit kopioida esimerkin helposti pohjaksi omalle kuvaukselle ja tehdä tarkennukset oman toiminnan näkökulmasta tämän jälkeen.
7.5.2021
Digiturvamalli toimii nyt ruotsiksi. Tämä tarkoittaa meillä:
5.5.2021
Pyrimme mm. käyttämään tilan raportilla selkeämmin ja tehokkaammin, koska tiedonhallintamalleista voi usein tulla hyvinkin pitkiä. Samalla mahdollistamme tiedonhallintamallin sisältöjen suodattamisen, eli mallin voi ottaa esimerkiksi vain halutuille palvelualueille tai toimintaprosesseille.
30.4.2021
Aktiivisella organisaatiolla Digiturvamalli sisältää paljon sisältöä, joiden välillä hyppiessä voi välillä hukata käsityksen siitä, missä "kohti työkalua" nyt oltiinkaan.
Teimme nyt yhden ponnistuksen auttaaksemme käyttäjiä pysymään kokoajan selvillä siitä, missä milloinkin mennään. Vasen valikko reagoi nyt paremmin siihen, minkä teeman (esim. järjestelmien hallinta) tai minkä vaatimuskehikon (esim. tiedonhallintalaki) kautta sisältöjä on alunperin lähdetty katselemaan. Valikossa näytetään aiempaa enemmän sisältöä, mutta samalla pyritään selkeästi aina korostamaan se kohta, minkä alla ja missä listassa tarkemmin kulloinkin ollaan.
23.4.2021
Uudistettu tehtäväkortti erottelee selvemmin tehtävään liittyvän vaatimuksen sekä tehtävän toteutukseen liittyvät tiedot.
Kun tehtävää ei ole vielä lisätty omaan työtilaan, näytetään vaatimus-välilehti ja "Aktivoi"-painike. Kun tehtävää pitäisi alkaa toteuttamaan, siirrytään Toteutus-välilehdelle.
20.4.2021
Digiturvamallin työpöytä näyttää nyt eri teemakorteilla myös aktiivisten tehtävien määrän. Jatkossa kortit myös järjestetään tehtävien kokonaismäärän mukaan, jolloin kortit harvemmin muuttavat järjestystään työpöydällä ja navigointi niiden avulla on helpompaa.