Organisaation tulisi käyttää tietojen peittämistä organisaation käytäntöjen ja liiketoimintatarpeiden mukaisesti. Tämä auttaa suojaamaan arkaluonteisia tietoja, mukaan lukien henkilötiedot, ja varmistaa oikeudellisten ja sopimusvaatimusten noudattamisen. Tietojen peittäminen voidaan tehdä esimerkiksi salaamalla, mitätöimällä tai poistamalla merkkejä, jotta luvattomat käyttäjät eivät näe koko viestejä, ja korvaamalla arvot niiden hash-arvoilla.
Organisaation on määritettävä tilanteet, joissa henkilötietojen tai muiden luottamuksellisten tietojen suojaaminen on erityisen tärkeää, ja tarvittaessa toteutettava tällaisen tiedon piilottamista sopivan vahvuisilla menetelmillä, esimerkiksi naamiointia (masking), pseudonymisointia tai anonymisointia hyödyntäen.
Anonymisoinnin ja pseudonymisoinnin lisäksi mahdollisia käytettäviä tekniikoita ovat mm.:
Anonymisointi tarkoittaa henkilötietojen muokkaamista niin, että henkilöä ei enää voida tunnistaa niistä. Tietoja voidaan esimerkiksi karkeistaa yleiselle tasolle tai niistä voidaan poistaa yksittäistä henkilöä koskevat tiedot. Anonymisoinnissa tunnistaminen estyy peruuttamattomasti, toisin kuin pseudonymisoinnissa, jossa tiedot voidaan palauttaa lisätietojen avulla alkuperäiseen muotoon.
Henkilötietojen pseudonymisointi tarkoittaa tietojen käsittelemistä niin, että tietoja ei voida enää suoraan yhdistää tiettyyn rekisteröityyn käyttämättä lisätietoja.
Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.