Organisaatio on määritellyt toimintatavat, jotka varmistavat häiriön alkuperäisen raportoijan sekä muuten häiriöön liittyvän henkilöstön saavan tiedon häiriön käsittelyn tuloksista.
Häiriöön liittyvä henkilöstö voidaan kirjata valinnaiseen tietokenttään tietoturvahäiriöiden dokumentaatiopohjassa.
Tiedottamalla yksiköitä heille tärkeimmistä digiturva-asioista ja heidän ymmärtämällään kielellä voidaan saavuttaa suuria edistysaskelia digiturvatasossa, kun henkilöstö ymmärtää paremmin miksi erilaisia käytäntöjä ja sääntöjä sovelletaan. Tiedotus voi olla sääntöjen jakelua pienissä paloissa, erilaisia kampanjoita (esim. ”tietoturvapäivä”), ohjelehtisiä, uutiskirjeitä, kilpailuja tai mitä tahansa.
Tietoturvatiedotuksesta voidaan myös käyttää nimitystä "tietoisuusohjelma".
Organisaation tulisi käyttää koulutusmateriaaleissaan todellisia skenaarioita tietoturvaloukkauksista henkilöstön kouluttamiseksi ja tietoisuuden lisäämiseksi. Simuloimalla todellisia häiriöitä työntekijät voivat paremmin ymmärtää mahdollisia riskejä, tunnistaa haavoittuvuuksia ja reagoida tehokkaammin todellisten häiriöiden aikana.
Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.