Sisältökirjasto
NSM ICT-SP
4.2.2: Determine the severity level of the incident

Kuinka täyttää vaatimus

NSM ICT Security Principles (Norway)

4.2.2: Determine the severity level of the incident

Tehtävän nimi
Prioriteetti
Tila
Teema
Politiikka
Muut vaatimukset

Tietoturvahäiriöiden ensimmäisen tason reagointiprosessi

Critical
High
Normal
Low
Täysin tehty
Pääosin tehty
Osin tehty
Tekemättä
Häiriöiden hallinta
Häiriöiden hallinta ja ilmoittaminen
29
vaatimusta
Esimerkkejä muista vaatimuksista, joita tämä tehtävä toteuttaa
16.1.4: Tietoturvatapahtumien arviointi ja niitä koskevien päätösten tekeminen
ISO27 Täysi
6.4: Menettelytavat virhe- ja ongelmatilanteissa
Omavalvonta
DE.AE-4: Impact of events
NIST
RS.RP: Response Planning
NIST
RS.RP-1: Incident response plan
NIST
Näe kaikki liittyvät vaatimukset ja muuta tietoa tehtävän omalta sivulta.
Siirry kohtaan >
Tietoturvahäiriöiden ensimmäisen tason reagointiprosessi
1. Tehtävän vaatimuskuvaus

Organisaatio on määritellyt prosessin ja siihen osallistuvan tiimin, jonka avulla tietoturvahäiriöihin reagoidaan pikaisesti ja sopivat jatkotoimet päätetään johdonmukaisesti.

Ensimmäisen tason reagointiprosessissa vähintään:

  • pyritään tehokkaasti vahvistamaan todettu häiriö
  • päätetään tarpeesta välittömään reagointiin

Häiriöiden luokittelu

Critical
High
Normal
Low
Täysin tehty
Pääosin tehty
Osin tehty
Tekemättä
Häiriöiden hallinta
Häiriöiden hallinta ja ilmoittaminen
5
vaatimusta
Esimerkkejä muista vaatimuksista, joita tämä tehtävä toteuttaa
Article 18: Classification of ICT-related incidents and cyber threats
DORA
4.2.1: Review log data and collect relevant data on the incident to create a good basis for making decisions
NSM ICT-SP
4.2.2: Determine the severity level of the incident
NSM ICT-SP
Näe kaikki liittyvät vaatimukset ja muuta tietoa tehtävän omalta sivulta.
Siirry kohtaan >
Häiriöiden luokittelu
1. Tehtävän vaatimuskuvaus

Organisaatioiden tulee suorittaa häiriöiden luokittelu ja vaikutustenarviointi seuraavien kriteerien perusteella:

  • Asianomaisten osapuolten (asiakkaat, muut organisaatiot) lukumäärä ja mahdollisuuksien mukaan niiden tapahtumien määrä, joihin vaikutus vaikuttaa.
  • Mainevaikutus
  • Häiriön kesto
  • Vaikutusten maantieteellinen leviäminen
  • Mahdollisia tietojen menetyksiä suhteessa CIA-arvoihin
  • Vaikutuksen kohteena olevien palveluiden kriittisyys
  • Taloudellinen vaikutus
No items found.

Autamme täyttämään vaatimukset tehokkaasti Universal cyber compliance language -teknologialla

Digiturvamallissa kaikki vaatimuskehikkojen vaatimukset kohdistetaan universaaleihin tietoturvatehtäviin, jotta voitte muodostaa yksittäisen suunnitelman, joka täyttää ison kasan vaatimuksia.

Tietoturvakehikoilla on yleensä yhteinen ydin. Kaikki kehikot kattavat perusaiheita, kuten riskienhallinnan, varmuuskopioinnin, haittaohjelmat, henkilöstön tietoisuuden tai käyttöoikeuksien hallinnan omissa osioissaan.
Digiturvamallin "universal cyber compliance language" -teknologia luo teille yksittäisen suunnitelman ja varmistaa, että kehikkojen yhteiset osat tehdään vain kerran. Te voitte keskittyä suunnitelman toteuttamiseen, me automatisoimme compliance-osan - nykyisiä ja tulevia vaatimuksia päin.
Aloita ilmainen kokeilu